FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mätt och inte så belåten.

Idag har jag ätit... massor! Så nu har jag lite ont i magen, mår lite illa, men det är i-landsbekymmer.
Fick smaka en underbar bit cheesecake för en stund sen som min vän och granne Lotta kom förbi med, och innan dess hade jag ätit chips som jag hittade i köket... och innan dess middag i massor.. å sen både frukost och lunch idag och en massa kaffe som vanligt.

Men man ska äta då man är sugen, för det är ju svårt att äta då man inte är sugen.. så det borde jämna ut sig i längden?

Man kan säga att jag äter upp mig lite nu för det kommer väl en period sen då jag inte har nån aptit alls.
Knepigt det där. Men man får ju hitta SITT sätt helt enkelt.. och nu har jag hittat MITT. Likaså med sömnen... eller icke-sömnen.

Kan man kalla sig periodare? Haha, låter ju lite missvisande i detta sammanhang, klingar illa rent utav. Men jag är nog en slags periodare, har alltid varit. Har mina sov-perioder, mina idé-perioder, mina fart-och-fläkt-perioder, mina babbel-perioder, mina grubblar-perioder, mina målar-perioder, skrivar-perioder.. osv... Vissa perioder är ständigt återkommande, medans somliga rent utav sällsynta, såsom STÄD- och ORDNING-OCH-REDA-perioderna.

Fler STÄD- och ORDNING-OCH-REDA-perioder tack! Vart håller ni hus??!

Men tur att jag är SNÄLL jämt och att mitt hjärta alltid är lika stort. ;p

Ja alldeles FÖR snäll ibland. Tills hornen växer ur pannan på mig, men det ska vara mycket till innan det händer. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0