FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

En (miss)Lyckad kväll!?

En kväll att minnas?


Ja fördrinken hemma hos mig var supertrevlig, drack några cider och snackade skit och hade riktigt trevligt.
Sen kom den låååånga taxin som M gav mig som födelsedagspresent, inte helt fel!
Så en mycket bra början blev det iallafall på kvällen, och en mycket trevlig färd in mot stan.
Vi hade ganska kul åt tanken på hur jävla BESVIKNA folk skulle bli då VI kliver ur bilen... hahaha, det skrattade vi åt så vi vred oss där bak i bilen.



Hmm, jag har lärt mig följande:

Ta med ID och visakort. Kan vara bra att ha.


Patricia, never again.

Dryga vakter, urk! Kom ner på jorden, det är inte slottet ni vaktar!

Hade alltså bokat bord för 16 pers, vi dyker upp och han frågar mig om legitimation.


-Ja visst, hehe, tackar, vilken komplimang, vad är det för ålder här om jag får fråga.
säger jag


-23.
svarar stroppen i dörren


Jag letar.. och letar... fryser som satan om händerna efter ett tag, vänder nästan ut och in på hela väskan, men HELVETE inte ett legitimation i sikte!

Då slår det mig plötsligt... både leg och visakort ligger i min jackficka, i min ANDRA jacka som hänger kvar hemma.


-Men va faaan, jag har GLÖMT mitt leg hemma! Jag är 33, har bokat bord här för 16 pers för vi ska fira mig.
säger jag och visar inbjudan jag fått som man skulle lämna till personalen


-Spelar ingen roll, vänta jag ska ringa "chefen" får han komma och bedömma.

Och den nissen var ju bara för mycket, han tyckte på allvar att jag skulle vända hem igen och hämta leg för att få komma in.


-Vi är hårda med åldern här, vi serverar ALKOHOL.
säger han och vänder tillbaka in i båten.


-Seriöst, är det sant??? Ni kan ju inte mena allvar att jag ser ut att vara YNGRE än 23?? Jag är TRETTIOTRE! Mina gäster då? Släkt och vänner sitter där inne och väntar på att få fira mig, de kan ju intyga att jag är jag!


Han tyckte på allvar att jag skulle åka hem igen för att hämta leg. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Han menade allvar, att jag skulle betala taxi fram och tillbaka till Vallentuna, säga åt mina gäster att vänta i drygt 1 1/2 timme. Ja ni kan få skjuta på bokningen erbjuder han sig, köket stänger halv ett. Seriöst, som om jag skulle betala runt 1500:- för taxi fram och tillbaka för att hämta mitt leg?

Tänkte att nu jävlar ringer jag ut mina gäster och går till Mc Donalds och äter där istället, vilket jag oxå sa, och frågade igen hur stor sannolikheten var att jag skulle vara nån annan och att alla gäster där inne skulle låtsas detsamma då jag fått en inbjudan skickad från stället. Patetiskt!!

-Spelar ingen roll, han bestämmer här och har redan kommit med sitt beslut
säger stroppen och ser sådär sliskigt falskt beklagande ut.


-Ring ner honom igen, jag vill prata med honom en gång till
. säger jag, och han ringer upp till "chefen" igen...

och sen säger han;

-Ok, ni kan väl komma in då för att ni tjatar.... "typ nått sånt"

 

Tjohooo vilket välkomnande på den där skitbåten!

Seriöst, trodde det var ett skämt!!!


Maten var OK, (läs ätbar, godkänt men inte mer). Menyn inne på båten var betydligt mindre än menyn de har ute på nätet, så det var ju inte mycket att välja på alls. Tur att jag åt gratis och mina gäster för halva priset. Hade inte varit värt mer, tyckte deras priser låg lite över standard på både stället och maten.

Lite bilder från kvällen;

här sjunger de för mig!                 vin ska varvas med vatten!

syster och bror                             syster och mor

Jag och Mica

syster, jag, Mica och bror                  faster och far


jag                Linda o Emelie         jag och Mica




Sen var det några gäster som försvann hux flux efter att de hälsat, lite trist med gapande platser kring ett "fullbokat" bord.


Men de som var där hade jag skitmysigt med! Tack för att ni kom!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Yoanna the prettiest !!!!

looks like a great party you had :)



pussssssssss

2010-02-03 @ 15:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0