FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Matte

Vanessa har fastnat i 7:ans multiplikationstabell och tålamodet tryter snabbt. Hon är otålig precis som mor sin! Så istället för att sitta och traggla tabellen med en penna och bok/papper framför näsan så har jag gjort följande;



Jag skrev ut 7:ans tabell på en massa papper och tejpade upp på dörrar och annat här hemma.

På vissa papper bara enstaka tal och på andra hela tabellen. Sen skrev jag ut papper med tabellen utan svaren som hon får fylla i då och då. Tror det blir mycket lättare att lära sig om hon ser den överallt.. tillslut sitter det i skallen. Jag har alltid haft sjukt lätt för att lära mig.. trots att jag aldrig orkat plugga eller läsa in saker, för tålamod har jag saknat massor utav. Så jag har haft tur i skolan om jag tänker efter, och så är jag väl inte helt tappad bakom en vagn heller. ;-) Men det gäller att hitta knepen, då kan man lära sig det mesta.




Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, vi har modiga tjejsingar!

Retstickor är fegisar, det är dem som inte vågar stå för vem de är!

Trist bara att vissa 'lär' sina barn att killar har kort hår, jag sa till Moa att hon skulle säga till retstickorna att hon fortfarande är tjej och har kort hår, så dem har fel!

2010-01-27 @ 20:07:43
URL: http://pupplina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0