FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Har sorterat kläder..

En hög för mammas, en hög för Vanessas, och en hög för pojkarnas. Nu är det bara golvet i mitt sovrum kvar.

Funderar på att faktiskt lägga mig för att sova en stund, det e så satans varmt så kan jag vara uppe sent ikväll istället och greja med resten. Middag hos Lotta blir det, hon ska grilla. Sen har jag hela kvällen på mig att städa, då är det förhoppningsvis svalare.

Man blir ju nästan sjuk av värmen, knäpp lixom. Solsting och pms är en värdelös kombination!

Men nu är det så med mig, att när jag blir knäpp, så blir jag egentligen inte knäpp, bara fruktansvärt ärlig, på ett ganska dåligt sätt i somligas ögon.

Men nu är det så, att behandlar man mig väl och med respekt, så får man detsamma tillbaka. Behandlar man mig som skit eller underskattar mig, då blir jag INTE rolig alls... har nog ganska lång stubin endå, men när det väl smäller så smäller det.

Jag är en "samlare"... jag samlar lixom på folks misstag de gör mot mig och andra jag älskar och bryr mig om, som en slags minuspoänglista, jag är inte den som kritiserar eller klagar i första taget, men märker jag att nån utnyttjar min godhet, kör över mig osv så blir det lixom en lista som fylls i huvudet, och när den listan är full, ja då är botten nådd. På riktigt. Och det fattar inte vedebörande förrän det är försent.

Så folk kan alltså tro att man kan trampa på mig, att jag bara tar skit och sväljer... men jag hamstar istället och spyr ut all skit tillbaka typ då jag fått nog.


Så man kan väl kalla det att jag har en ganska lång stubin, men smäller det så är det atombomb vi snackar, ingen fjuttig liten raket lixom.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0