FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kärt barn har många namn

Negerboll?

Nej,. det heter inte negerboll, jag säger inte det. Det är ju choklad?? VARFÖR ska man använda ett begrepp som faktiskt MÅNGA tycker är kränkande? Varför?


Jag fattar inte, tycker det är ganska ocivilicerat att använda det ordet.. riktigt äkta "svennebanan" dessutom.
Negro betyder ju svart påpekar en del. So what? En chokladboll är väl fan inte SVART? Jag säger inte FITTA till folk.. även fast det egentligen betyder "fuktig sommaräng".


Det handlar för min del om RESPEKT och sunt förnuft. Jag är då inte världens mest korrekta och pryda person.. men LITE vett har jag faktiskt, och brukar för det mesta uppträda ganska så civilicerat, och framförallt aktar jag mig för att KRÄNKA folk. Ja iallafall helt i onödan.

Fattar ju såklart att det är svårt att vänja sig av vid ett ord man kanske vuxit upp med, men man behöver inte använda det ordet i onödan. Tycker JAG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0