FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilken j-a dag!!!

Vilgot och Vilder har kivats, busat och lekt och stojat hela dagen. Högljutt och intensivt. Sen däckade Vilgot på soffan till en film, och får en riktigt febertopp när han vaknar, han har ont och gråter. Han somnar om igen efter att han fått alvedon, nu är han iallafall inte ledsen längre. Äter gör de inte alls nästan, och isglassen är slut. Lite saft och chips verkar gå ner..men bättre det än inget.

Jag är riktigt riktigt less på det mesta och som pricken över i:et fick jag besök idag.. Det plingade på dörren här för en stund sen, och jag sprang och öppnade, trodde att det skulle vara en kompis till Vanessa, men där tog jag fel. Nej det var inget blombud heller, ingen granne som ville låna ägg, ingen Paketleverans. Nä, ingen delgivning heller faktisk. Man kan väl säga att det kändes som att öppna Pandoras ask... ingen nämnd, ingen glömd, ligger lågt med att hänga ut.. men snart är måttet rågat känner jag. Ska andas lite och smälta saker och ting.



Och sen fick jag deklarationen idag.. jippi, ska betala restskatt. :(


VILKEN DAG!


Fattas bara att jag blir magsjuk av pizzan som vi beställt... optimist? En annan dag.

Nu ska jag andas.. och räkna till.... enmiljonåttahundratusen typ och hoppas att det är en annan dag då jag räknat klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0