FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gäsp

Slocknade i soffan... igår igen. Blev bara sådär äckeltrött och la mig bakom kidsen i soffan då de kollade på tv efter middagen... och tvärslocknar, strax efter 17.30. Vilgot väcker mig efter en stund och säger att han vill ligga bredvid mig och sen lägger han sig ner och så somnar vi båda. ZZzzZZZzz

Sen tandborstning, diskussion med trots-Vilder och trots-Vanessa som tillslut somnar de med strax efter 8.


Fy för att bli så trött, kände mig alldeles groggy. Jag kanske tog ut mig lite igår?

Påbörjade sockerblommorna till farfars tårta, det är ju snart bara en vecka kvar, ska göra iallafall runt 1000 st i olika färger och varianter, så jag har att göra. Sen invigde jag oxå mitt tvättställ ute på altanen, hängde ut 3 maskiner på tork i solen.
Så nu har jag vardagsrummet fullt med ännu mer ren tvätt...



Kommentarer
Postat av: malin

Hej!



Jag har också funderat på att göra min sons tårta i SP men har tänkt lite på hur du gör med tex. blommorna, låter du dem torka eller hur gör du för att de INTE ska torka?

//Malin

2010-05-12 @ 08:27:42
URL: http://mamitofour.blogspot.com
Postat av: Yoanna

Det är olika sorters sockerpasta jag använder... tror det heter modelleringspasta? Den blir hård då den torkar och är till för just dekorationer typ. :-) Det är inte samma sorts sockerpasta som jag täcker tårtorna med.

2010-05-12 @ 08:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0