FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilken helg

Vanessa fick hemlängtan igår då hon var hos pappa. Ringde mig runt halv 10 på kvällen och ville hem. Jo tjena, jag som varken har bil och körkort, och att åka komunalt mellan vallentuna och tyresö tar lite tid... och de kunde inte lämna henne här.
Men hon var jätteledsen så Mark ställde upp och körde mig för att hämta henne. tack Mark, du är en ängel!

Jag tror jag somnade strax efter 2 och sen sov jag enda till kl 13. Var bra länge sen jag sov så djupt och länge utan att vakna en endaste gång. Har fått i mig mer mat nu, så tror att det vänder snart. Denna vecka har jag inte mycket inbokat och ska vila upp mig ordentligt och försöka få ordning här hemma med all ren tvätt och allt annat som bara ligger överallt. Ska försöka komma iväg till tippen oxå och slänga en massa skit.



Sen soooooova igen en massa. Jag har blivit lite förgiftad men knappast av ett äpple.


Har lite som nått slags abstinens och vet att allt tar sin tid, men det borde bara bli bättre nu.
Behöver bara vila, ta det lugnt, andas, äta och andas och vila igen. Må bra och bara vara. Sakta men säkert.. borde det gå. Ingen hjärtklappning eller ångest sen jag vaknade, gud så skönt!


Förresten är snövit fan den mest korkade av alla prinsessor. Naiv och dum och otroligt lättlurad.
Denna snövit har skaffat en rejäl dos med skinn på näsan, måste man ju ha bland jägare och elaka listiga människor i diverse förklädnader. Att ta emot en gåva kan ibland vara förödande konstigt nog.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0