FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon

Sovit som en gris, snarkat som en hel sågfabrik gissar jag då jag är så galet täppt i näsan och krasslig i halsen.

Men jag sov ensam i det rosa rummet, sover så bra i den sängen. Mitt eget sovrum är obeboeligt just nu, för på sängen där inne ligger ett jätteberg med kläder som ska bara väntar på att gås igenom och läggas på rätt ställe i byrålådor, garderob eller upp på vinden.

Jag måste försöka stressa mindre, men då ungarna är som jävligast så stiger stressnivån skyhögt och det innebär bl a att jag tappar aptiten helt, sitter med vid middagsbordet såklart men allt jäkla tjafsandes innan och under och efter middagen gör att allt lixom står mig uppe i halsen, jag bara kokar inuti.


Igår fick de lövbiff, fetaostsallad med tomat, gurka och paprika, knaperstekt potatis som de älskar, råa äggulor i varsin äggkopp och så hade jag dukat fint och tänt ljus. Men endå var det GNÄLL, TJAFS, och ord som;

-Jag HATAR potatis, jag HATAR kött, jag HATAR allt som mamma gör, bläääää!!!!!



Vilgot badade sen efter maten, och bröt fullständigt ihop då jag sa att han skulle tvätta håret. Så idag ska jag skaffa ny trimmer för den gamla är trasig, och raka av hans hår, går ju inte att ha längre hår på skallen om han vägrar tvätta det, mycket enklare att tvätta kort hår, går lite snabbare...





Inte förrän efter 9 började jag komma till ro i sinnet och fick tillbaka aptiten så att jag kunde äta, en av mina favoriter som jag hade i kylen, grymt gott med sallad och parmesanost till.



Satt med Vanessa och kollade på Hells Kitchen, men var så jävla trött så vi la oss efter ca 20 min....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0