FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nya grannar!

Nu blir det nytt folk på gården, både huset bredvid mitt och huset bredvid det är till salu! Ska bli spännande, får ju en vägg-i-vägg-granne. Kan bli livat! Det är ju ganska lyhört här... Så jag hoppas på en döv familj för husfridens skull. Vilder har vrålat idag som en stucken gris, övertött gissar jag.

-DU ÄR DUM, PAPPA ÄR MYCKET SNÄLLARE!!!! och sen skrek han tills det skar sig rejält i mina öron.

Jo, jag var DUM för att jag pussade honom, DUM för att kakorna jag bakade var för VARMA (ja, nybakat brukar vara varmt lixom) och DUM för att han inte fick dricka coca cola. *suck* Ja allt var det fel på, och givetvis var jag DUM för att jag tvingade honom att borsta sina tänder.

Hemska mamma!

Det ringer fortfarande i mina öron av hans vrålande, det kan verkligen driva en över gränsen till vansinne ibland, ja iallafall på gränsen till spräckta trumhinnor.


 

NU har mistluren slocknat, 30 min kvar tills Vanessa ska i säng och jag ska njuta ensam i soffan framför tv:n, ska ju kolla på Desperate Housewifes på 5:an, såklart!


Minstingen däckade redan strax innan 7... så det var en buse mindre iallafall att borsta tänderna på.



Sen får jag inte glömma att jag ska till läkaren imorrn, har skjutit på det alldeles för länge nu.
Och så måste jag även betala för det uteblivna besöket sist... hatar att missa tider och betala för det! Har ju frikort men missade läkartider kostar endå. BLÄ!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0