FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon, eller nått

Nu börjar verkligheten springa ikapp, så galet trött som jag var i morse runt 8 då barnen vaknade var skrämmande. Kändes som om jag fått en narkos, trots att jag la mig tidigt igår. Jag kom verkligen inte upp ur sängen förrän kl var strax efter 11, och då fick jag verkligen tvinga mig upp.

Mina underbara duktiga barn tog smörgåsar själva i köket, och Vanessa klippte naglarna på sina bröder.

Idag ska jag slänga grovsopor, en massa som står i hallen och bara väntar, barnen vill hjälpa till och släpa grejer.

Vilgot fick ett utbrott igår, för att jag tagit bort deras bokhylla.. han var sååå arg och svor som en borstbindare tills han somnade av ren utmattning.

Jag tog bort den för den tog en massa plats och det var så trångt i deras sovrum... nu blev det mer yta och finare, men det tyckte inte Vilgot.. inte då iallafall. Nu är han inte alls upprörd över att bokhyllan saknas, men gissar att han igårkväll bara ville ha något att vara arg för... och det var han, med RÅGE!


Hade tänkt tapetsera färdigt i ungarnas sovrum idag,
ska försöka få det gjort så jag kan spika upp de förbannade taklisterna som legat ovanpå garderoben i typ 2 år... Men det som är irriterande är att dessa tapeter ska limmas innan de sätts upp, sååå mycket enklare att limma direkt på väggen som jag gorde med de andra tapeterna. Men det kanske funkar med dessa endå? Hmm, väl värt ett försök iallafall!!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0