FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ett avslöjande

En av mina absolut största laster, är SHOPPING. Älskar att handla på nätet framförallt, så himla bekvämt, öppet dygnet runt och sen blir det som julafton då posten kommer.

När jag städar, så måste jag köpa nått nytt eller möblera om för att få städ-inspiration. Eller så bläddrar jag i mina inredningstidningar, då kan det hända att städlusten faller på bara för att jag t ex blir inspirerad av att byta gardiner eller flytta något osv. Jag funkar så helt enkelt, lixom lite bakvänt.

För det logiska vore väl att FÖRST städa, dammsuga och plocka undan innan man tar fram nått annat eller möblerar om. Men för mig funkar det inte, jag hinner tröttna innan jag ens satt på dammsugaren och så blir det inget gjort endå.



Men när man däremot har nått "nytt" så vill man ju att det ska vara fint omkring sen. Och jag tycker endå att huvudsaken är att det blir gjort, sen i vilken ordning det görs, vem fan ska bry sig lixom?

Jag vet inte hur många gånger jag har börjat tapetsera innan jag ens plockat bort saker på golvet... eller börjat måla en tavla mitt i en hög med tvätt på golvet.

Sen är jag lite dålig på att förbereda mig för saker, orka hålla på att plocka på golvet först och lägga ut skyddsplast å hålla på..? Då är man ju helt slut sen innan man börjat med det roliga. Lite färg är väl inte så farligt tycker jag, shit happens lixom och det finns betydligt allvarligare saker att hänga upp sig på.


Nyss kom posten här, fick en paket-avi, spännande!! Nu måste jag ta mig till centrum så snart som möjligt!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0