FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Konstig dag idag...

Har varit som i nån slags vaken koma typ, bara längtar tills det blir sovdags och sen imorrn ska jag till sjukgymnasten. Grabbarna grus blir jättesena ikväll, gissar på att de INTE är hemma innan 12... men å andra sidan får jag hem dem garanterat sovandes så det blir förhoppningsvis inga problem med att bära in dem till sina sängar och sen väcka dem i tid imorrnbitti.


Imorrn ska de till fritids och sen ska jag vila så mycket jag kan efter sjukgymnasten innan jag hämtar hem dem. Börjar kolla runt lite på olika aktiviteter till de små, tror det kan vara en bra idé. Ska kolla med dem imorrn vad de vill göra, boxas, simma, handboll, fotboll, dans? Ja de får välja nått helt enkelt.

Längtar lite till den 1:a september då jag äntligen ska få göra mitt ryggmärgsprov. Liiiite nervös men inte så farligt. Inte än iallafall.

Snart blir det varma koppen här för mig å prinsessan, lite mys framför tv:n med mackor till. Sen nån film i sovrummet, bara hon å jag. Måste ju passa på när vi e ensamma utan grabbarna grus!

Vissa dagar överlever man bara, idag var en sådan dag. Men vet ju som bekant att då det är som värst brukar det bara bli bättre, är man på botten så finns det ju bara en väg, och det är UPP!

Tur att jag känner mig själv så jävla bra nuförtiden, vet vad jag tål och var gränsen går. Lite framförhållning dämpar de värsta fallen och har gett mig en otrolig självinsikt på sista året.

Jag jobbar ständigt med mig själv, kan ju bara bli bättre. Det dåliga släpper jag taget om, lämnar bakom mig, och sen går jag vidare med ljusa energier vid min sida. Mitt inre skräppostfilter är inställt på
Jag är en känslomänniska ända uti fingerspetsarna, därför måste jag undvika energitjuvar och negativ och dålig karma. Är pissdålig på att säga ifrån, säga nej, stå på mig osv... galet konflikträdd öga mot öga, och riktigt mesig ibland, men det jobbar jag på, dagligen. Måste tuffa till mig litegrann, skaffa lite mer skinn på näsan tror jag.


Fast å andra sidan så vill jag inte vara en kall bitch för det finns redan alldeles för många sådana människor på vår jord. Då är jag hellre blödig som fan men har lärt mig att backa i tid så fort det svider lite. Man lär så länge man lever, och jag tar ingen skit.



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0