FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bläää!!

ÄR DU KÄNSLIG OCH ÄCKELMAGAD... VARNING, LÄS INTE!!!!

Vaknade inatt av att det luktade väldigt illa.... det tog en stund innan jag fattade att jag inte drömde, sen slog det mig typ;

-Visst fan, HUNDEN, det luktar HUNDBAJS....!!

så jag klev upp, tände lampan och lokaliserade lukten för att snabbt se en fläck på mattan. Han är dålig i magen upptäckte jag då, sen nån timme senare så kräktes han... BAJS... och då måste han alltså ha ÄTIT av det som han lämnade efter sig, förmodligen därför det inte var en jättehög på mattan..

Jag kan ju säga att det var svårt att somna om efter det, typ omöjligt, jag tog ut den lilla stackaren och han kräktes mer på gräsmattan, så idag blir det enbart ris till den lille herren tills magen funkar som den ska. Själv sitter jag med tända doftljus i vardagsrummet (TACK GODE GUD FÖR DOFTLJUS!!!!) och dricker te och äter lite mackor, vill dels ha Rocker under uppsikt sen så fick jag ett ryck och städade och plockade undan i köket.

Sprayat och torkat med en massa diskmedel och annat så det ska lukta gott och sen om en stund tänkte jag börja med lite julgodis. Igår var en rätt jobbig dag, mådde typ apa hela dan mer eller mindre, pojkarna blev kvar hemma, allt drog ut på tiden och inget blev som planerat.

Men pojkarnas pappa stannade oxå kvar så jag kunde vila på dan igår då jag mådde som värst. Frossa, illamående och yrsel. Men fick en hel del handlat, passade såklart på eftersom han har bil, så nu har jag en massa gott att göra julgodis av, skulle gjort igår men mådde inte så bra som jag hade önskat. Då är det lixom bara att sova.. och hoppas på att vakna i bättre skick än då man somnade.

Det enda som blev gjort igår var chokladkola... men den ska skäras i bitar idag och slås in i papper.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0