FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Försökt att vila lite

Så fort kidsen åkt iväg med pappa så satte jag allt på ljudlöst och la mig i sängen och försökte sova. Låg där en bra stund men somnade inte, så sjukt svårt att slappna av, men pulsen började gå i lite mer normal takt och flimret/stickningarna jag kände i bröstkorgen har avtagit nu. Ska leta fram mina gamla avslappningsskivor med lugn musik å sätta på, kanske funkar bättre att somna till det?

I morse läste jag ut hela min dagbok för Vanessa, hon skrattade gott åt mig som 13-åring, och jag med. Många gamla minnen kom tillbaka, de flesta ganska roliga sådana. Vilken liten skitunge jag kunde vara!!! ADHD:n lyser igenom på väldigt många ställen. Ombytlig som få, var 3:e sida består typ av kärleks och hatlistor, och den som satt på topp på kärlekslistan ena veckan hamnade överst på hatlistan veckan efter typ... å tvärt om. Hela 10 killar har legat 1:a på mina kärlekslistor och hälften av de som legat 1:a har även legat 1:a på min hatlista. Hahahaha!!!

Och dagboken skrev jag i flitigt från 1:a januari 1990 - 28:e april samma år! Jisses!!

Fotade några sidor ur min dagbok...



















En skol-match som minst sagt spårade ur...





Min spontana reaktion då vi blev av med våra gäster som var 2 tanter (bekanta till min mormor typ) som hade fått låna mitt rum då de var i Stockholm å hälsade på.














Kommentarer
Postat av: Erika

Härligt att kunna va barnledig när det blir för jobbigt. Hoppas att du fick vila mycket under gårdagen

2011-01-05 @ 13:41:05
URL: http://carpediem.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0