FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Några dåliga/jobbiga dagar

Har inte varit direkt på topp sista dagarna, är hur galet trött somhelst trots att mardrömmarna har lyst med sin frånvaro i flera nätter i rad. På kvällarna har jag däremot skitsvårt för att komma ner i varv för att lägga mig och sova. Drömmer en hel del på nätterna, men de vidriga drömmarna är iallafall borta. *peppar peppar*


I lördags kom syrran hit å hälsade på med sin lilla Sam, sen åkte vi med dem hem till Svedmyra på söndagmorgon eftersom vi skulle fira syster som fyller år med lite släkt och vänner hemma hos henne.

Men det var inte lika kul då vi väl skulle åka hem... det regnade konstant (alltså, jag älskar regn, men jag tänkte på kidsen, de älskar inte regnet så som jag gör). Fick veta att tunnelbanorna inte funkar som de brukar nu under sommaren, så det blev till att ta ersättningsbuss från Svedmyra till Gullmarsplan, sen byta till tunnelbana i Slussen mot Mörby centrum och sen ta buss från Danderyd hem till Vallentuna... Jag var helt slut då jag kom hem, Vilgot nickade till på bussen och kände mig helt gråtfärdig av stress och hade dessutom en tung jävla väska att släpa på, hade hoppats på att antingen få skjuts hem av mina föräldrar eller fått sova över hos dem (hade därför dumt nog packat ner en del extrakläder och annat) för att åka hem idag istället, som bekant så går ju trafiken något tätare på vardagar än söndagarkvällar... men ibland blir det inte som man önskar/tänkt sig, det funkade helt enkelt inte att vi kunde sova där eller få skjuts hem.

Just nu känns det vääääldigt lång bort att jag åker härifrån Vallentuna till andra sidan stan och sen hem komunalt, på sin höjd att jag tar mig till Täby centrum eller Väsby centrum. Eller så kanske jag ska planera bättre helt enkelt?

Nåja, är ju hemma iallafall, riktigt äckligt trött, ska gå igenom lite räkningar som måste betalas bums, sen lutar det åt att jag avbokar sjukgymnastiken idag för att sova lite, har ingen riktig koll på läget just nu vilka dagar och tider jag ska vara där heller. Men har iallafall fyllt på mobilen så att jag kan ringa.

Ok, nu har jag gnällt av mig lite, skönt!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0