FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Skoj igår, rätt soft idag...

Var riktigt trevligt igår, drog ju in till Kungsan för lite öl och livemusik, brorsan spelade och sjöng på scenen.




Anna och jag drog sen vidare till söder och satt på Snaps uteservering och hon fick syn på Joel Kinnaman mfl (jag hade ingen susning om vem det var) men hon var skiiitglad och tog en bild på dem. Fan jag har noll koll, känner typ inte igen nån alls. Sen festade vi vidare och jag somnade i taxin hem.


Blev en ganska blöt kväll med massor utav dricka, kändes liiite i skallen då jag vaknade i morse, men sen gick det ganska snabbt över som tur var.

Vi cyklade till centrum för Vilder skulle till tandläkaren, han var skitduktig och hade inga hål, blev lite förvånad, han är en riktig slarver då det kommer till tandborstning och gillar det mesta som är sött, men gissar att han som jag råkar ha bra tänder helt enkelt.

Vi käkade lunch i centrum och åt glass i solen,

sen har vi softat hela dan mest, jag gjorde iordning ett gäng vattenballonger som de hade riktigt skoj med på studsmattan.

Sen slog vi ihop oss med Lotta och Kristian, våra grannar, för att grilla hamburgare, sååå gott! Blev riktigt mätt och sen slog tröttheten sina klor i mig. Så nu sitter jag i soffan i köket och ska strax släpa kidsen till badrummet för tandborstning, sen kryper vi ner i sängen och somnar till en film tänkte jag.

Imorrn ska vi iväg på nått loppis, jag älskar loppis!!! Så det är ju bäst att se till att vara utvilad.

Förresten, så har jag bestämt mig för att sluta röka. Jag bara bestämde mig för det i morse på ren impuls då jag vaknade och har inte rökt nånting alls sen igår, och inte är jag sugen heller.


Har jag bestämt mig för nått, så brukar det bli så. Å kidsen e riktigt glada de med för denna nyhet!



Gjorde så för nått år sen,
bara slutade tvärt från ena dagen till den andra, och sen var jag rökfri i nått år ca.. sen började jag igen, varför vet jag inte, men hade lust bara.

Men sån är jag och har alltid varit, en liten envis människa med plötsliga infall bara som måste uppfyllas, planering är inte riktigt min grej utan jag är ganska spontan av mig, på gott och ont. Men jag gillar det, att jag funkar så, fan så tråkigt jag nog skulle ha det annars...?

Tillfällen är ju till för att användas, och ideér och infall ska man ta vara på, för de kommer oftast av någon anledning. (tror jag)













 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0