FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mår bättre nu!

Haft en mysig kväll trots allt, stekte pannkakor till middag och Vanessas kompis Tuva åt med oss. Nu spelar de kort och pojkarna ligger i vardagsrummet och kollar på film, jag släpade ner en madrass så det ska få sova i vardagsrummet inatt, får se om de sköter sig eller om det blir typ första/sista gången jag bäddar där åt dem en vardag...


Idag har jag fixat lite i "gästrummet"
, Vanessa vill fortfarande inte ha eget rum, frågade henne senast idag, så det får förbli ett gästrum/hobbyrum som vi alla kan använda vid behov.


Hon och pojkarna delar på två rum nu
, ett är större med en dubbelsäng som är bredare nertill så det får plats alla 3 och sen i det andra rummet som egentligen är en klädkammare med fönster, där har de garderober och en liten möbelgrupp med 2 soffor och bord.

Har lite planer på hur jag ska inreda i gästrummet, är less på färgen och tapeten, vill hitta nån snygg tapet som går i stark ceriserosa och metallic-guld. Men ska bara tapetsera ena delen av rummet och skärma av med en gardinskena i taket med nått draperi i rosa sammets....



Delen jag INTE ska tapetsera ska bara målas i vitt hade jag tänkt, så man slipper vara rädd om väggen i den delen man ska kunna måla och pyssla. Tänkte även lägga en ceriserosa heltäckande matta i halva rummet där sängen ska stå, sen en list på golvet som lixom delar av vid draperiet.. sen vill jag hitta nån söt liten rokokko-soffa (skit i stavningen!) av nått slag som jag ska spraya i metallic-guld och rosa klädsel. Ja, drömma är ju gratis iallafall!

Sängen, Vanessas galma fina utdragssäng, ska lackas i guld eller rosa... har inte bestämt mig ännu.

Lite bilder från rummet hur det ser ut nu...








ängla-vingarna vet jag inte vart jag ska sätta...







väggskåpet som sitter vid fönstret på bilderna ovanför denna ska flyttas till den blåa väggen till höger om det vita skåpet... tänkte ha mina målarfärger i skåpet, och då är det inte så bra att ha dem i direkt sol-ljus.



såhär ser det ut i mitt sovrum idag... lite skit på sängen... (ja alltså inte riktig skit, bara lite nytvättade kläder jag inte orkat vika...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0