FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jävla papper!!

Fick min ansökan jag ska fylla i om brottskadeersättning idag... och HELVETE vad grejer man ska fylla i!!

"Har du sökt sjukhusvård till följd av brottet" Jo tack, har ju fan varit stammis på sjukhuset en period! Orka ta reda på varje specifikt tillfälle... allt hänger ju ihop i en enda röra endå med tanke på vad som hände innan dess som var en stor del i det som hände sen.

"sjukvårdskostnader"

"andra kostnader"

"inkomstförlust av skadan"


Ja hur fan ska man kunna veta det? Hade idioten inte trakasserat mig och ofredat mig då jag arbetstränade efter att jag åtehämtat mig någorlunda efter misshandeln så hade jag kanske haft ett jobb idag? Eller hur fan menar de?


Hmm, blir lite less på allt som ska fyllas i, har inte tid med sånt, har ju redan fullt upp med hem, barn, plugg och hund.


Men kom iallafall ihåg att ringa min läkare idag, mina mediciner börjar ta slut, har sovit pissdålig, haft grymt svårt att somna på kvällarna, saknar mina insomningstabletter som gör att man kan sova när man SKA sova och slippa ligga vaken flera timmar....

Imorrn är det deadline på en skoluppgift och jag har kört fast, sååå irriterande. Hoppas på ny energi imorrn så jag får allt gjort! 


För tillfället är det precis som om nån dragit ner rullgardinen i min skalle, såna där svarta man hade förr då det var krig.. ja så känns det ungefär, för allt blev lixom bara *poff* borta typ... hade tusen ideer i skallen, HADE!!! Nu har de "left the building" så att säga...

Sen har Vilder varit riktigt bråkig och jobbig sista dagarna, här hemma har det haglat mordhot och annat mindre trevligt ur hans mun.

Dags att tvätta med tvål kanske? Men vetefan om det hjälper, klorin kanske är bättre?
(obs, skojar, måste skriva det så ingen tror att jag är heeeelt galen och ringer soc eller nått ;-))


Nu ligger han i soffan och surar med en tomteluva på huvudet, Vilgot somnade av Vilders gnäll och tjafs och Vanessa sitter och gör lite skolarbete med mig i köket.

Luften gick ur mig helt och jag borde sova snart, men gissar att John Blund är en svikare och teaser ikväll, som vanligt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0