FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

fredagen den 13 är förbi

Uppe långt före tuppen och igår var det fredagen den 13:e och definitivt inte min dag. Magkramper och feber men har iallafall hängt upp några av jackorna som låg på golvet i hallen och var dessutom uppe en sväng på vinden och slängde ner lite vinterjackor jag hittade, så nu ligger det ett gäng jackor på golvet igen, fast på övervåningen där jag ändå inte vistas särskilt ofta då det ger mig ångest att vara där, sover inte ens där längre, så numera står min säng i vardagsrummet. Deprimerande men en bra lösning istället för att sova på soffan varje natt. Tänker på pojkarna 24/7 och hoppas att de kommer vara hos mig snart enligt avtalet, måste samla energi först så jag orkar kriga på rätt sätt, ingen idé att börja nu bums, måste få ordning på lite bitar i min enformiga och vansinnigt tråkiga vardag som på något lustigt vis har varit överbelamrad med både yttre och inre kaos och stress pga min hälsa och yttre påfrestningar i form utav människor som bokstavligen slukat all min energi och dragit mig flera pinnhål ner under vattenytan. Vill helst undvika ordet kriga och "att kriga", men ska det fortsätta såhär har jag inget annat val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0