FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Måndag

Sovit rätt ok trots ångesten över kaoset hemma. Fick damp på sängen i vardagsrummet igår och monterade isär skiten å bar upp den igen så nu står alla delar mot väggen i ett extremt stökigt rum som kallas sovrum men som ser ut som ett fullproppat lager nån gjort en razzia i. Kläderna som hängde ganska prydligt på galgar ligger i drivor på golvet och jag ska försöka ta tag i det idag tänkte jag. Sen får jag INTE glömma ringa till Danderyds uppvakningsavdelning mellan 18-18.30 ikväll för att få exakt operationstid imorrn då jag ska opereras så att jag förhoppningsvis blir av med mina vidriga pms-besvär för gott! Mina gråtattacker har minskat kraftigt sen jag slutade med ena medicinen iallafall så man får väl säga att det går åt rätt håll. Det som stör mig mest här hemma är elen som är trasig i halva köket å i hallen tvättstugan och badrummet på nedre plan. Och köksgolvet som så fult i en blandning av turkos och vit färg jag i panik målade över det ännu fulare gråa betonggolv Anders (arga snickaren) lämnade efter sig är svinkallt och jag önskar lägga en svart-vitt rutig plastmatta över, då skulle mitt kök få sig ett rejält lyft och kylan skulle inte vara lika påträngande. Sen vardagsrummet saknar vettiga möbler så man kan få lite helhetskänsla utan himpa vimpa karlsson på taket / Pippi Långstrumps varning. Inget ont om Pippi men Karlsson på taket ger mig hemska rysningar och hans hus på taket vill jag inte ens ha på näthinnan i mitt eget hem!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0