FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Julklappstips för de mindre barnen

I år tycker jag att mina julklappsval till pojkarna är riktigt bra!


De kommer få legoplattor, nya väg-delar till sitt lego. 99:- för en förpackning med 2 plattor i, de får en varsin förpackning.



har även beställt några skateboards till deras legogubbar, lasersvärd, blommor och en skattkista för att komplettera deras ganska så enorma legosamling.




Sen även en varsin racerbil med tillhörande Mickey Mouse till deras Briotåg-samling, för tillfället är det nästan slagsmål om den enda Musse vi har nu. ca 169:- st




Perfekt att komplettera sådant de redan har, då blir hela leken som ny igen!

Möjligtvis att det blir nått annat från disneyserien i BRIO... denna som de inte har t ex;


BADBOMBER från LUSH  är en annan julklapp.
 
Stod lääänge på BR och kikade på en Ben Ten walkie talkie.. runt 250:- kostade den, men det stod INGET om räckvidd på förpackningen. Fick fråga och fick då svaret att räckvidden är 10 meter... på öppen yta.
Kanske ingen höjdare direkt eller värt priset, helt gjort i billig plast som typ går sönder lätt under lek.
Och det var även tveksamt om räckvidden skulle gå igenom väggar.





så istället la jag till lite mer pengar och köpte dessa för 499:-, från BR de med.



Inbyggda ficklampor bl a och en bra mycket längre räckvidd, hela 5 km! Går igenom betongväggar dessutom.
Helt klart värt att lägga det dubbla på dessa. Vilder och Vilgot ska ju dessutom ha dem tillsammans.

Hittade 2 supersnygga/söta tröjor idag på Lindex till dem, kunde inte låta bli då de var i lila mjuk plysch och dessutom med GLITTER på! Men bäst att spara kvittot utifall de inte faller mina små i smaken. 149:- st.

 
 de var lite svåra att fånga på bild. finare i verkligheten.


Vilder, min 5 åring hade lite egna originella/annorlunda önskningar dessutom.

En ny CHOKLADKALENDER, med motiveringen att han då får öppna ALLA luckor samma dag!
Så det ska han få, såklart!



Och sen NAGELLACK! I bestämda färger, hittade dem alla som han ville ha. Dessa hittade jag på Lindex för 25:- flaskan.


glitter, gul, röd, vit och orange!


Klockor blir det nog oxå, om jag hittar några jag tycker är både fina och vettiga, liknande dessa fast med snyggare armband. De har nämligen börjat prata mycket om klockor och tid i allmänhet så det kanske är dags.




Sen blir det väl kanske som vanligt en del impulsiva sista-minuten-inköp om jag känner mig själv rätt!

En hel del tejp och klistermärken av olika slag går säkert hem! Det tejpas, klipps och klistras för fullt här hemma! Blir nog en hel del nya färgpennor oxå och en rejäl pennvässare.

Dotterns julklappar kan jag inte skriva om här då hon läser min blogg.. ;p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0