FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyårsafton

Är det bara jag som tycker att årets sista dag är ganska ångestfylld? Redan INNAN nästa år börjar så har jag en massa förväntningar och mål på hur mycket BÄTTRE allt ska bli.. NÄSTA år ska bli mitt BÄSTA... men sen när det inte blir så som man förväntar sig.. så känns det nästan som ett misslyckande. Hatar det! Och samma sak..år efter år... man tycker ju att man borde ha lärt sig något vid det här laget!
Nyårslöften, NEVER AGAIN!! Alltså, att lova något bara för att det är nytt år? Vem kom på den idén?? Kan man ju göra varje dag isåfall.. lova något varje kväll innan man somnar, för att det är en NY DAG då man vaknar?
 
Nu försöker jag lova mig själv saker DAG för DAG istället. Mycket lättare att LYCKAS då, och så blir man mycket mer NÖJD med sig själv. Och lyckas man inte så går ju en dag ganska snabbt förbi utan att man berhöver dras med ångest över ett misslyckande alltför länge! ;)

Jag ska försöka sluta sätta ribban så j*vla högt när det gäller mig själv, och att kanske inte sätta ribban alls? Utan helt enkelt hoppa så högt jag kan då jag KÄNNER för det? Däremot så tänker jag höja ribban på min omgivning.

Ta ingen SKIT som grynet skulle sagt!

Jag måste sluta att vara så jävla MESIG ibland! Men jag jobbar på det! ;p

Och så kanske jag borde sluta kritisera mig själv så förbannat...? hehe!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0