FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Trött idag

Ska hämta pojkarna om en stund, har nyss vaknat och är riktigt yr i skallen, äter ett äpple för att få upp sockret lite. Idag är en dag som jag INTE tycker om. Vaknade nog på fel sida redan imorse. Den där känslan i magen då man känner att; nej, idag är ingen vanlig dag, en dag när allt man gör blir fel. Och en dag då man gör en massa fel. Säger fel, tänker fel... En dag då man egentligen borde stannat under täcket heeela dagen, eller iallafall hållt sig hemma och inte pratat med NÅGON. Men det går ju inte. Vet att det till stor del beror på för lite sömn, då blir jag för det mesta ur form. Avbokade iallafall ett av mina möten idag, sen slocknade jag på soffan efter en stunds pina då jag kom hem. Men pinan försvann, fort och kvickt, och nu hänger mina extranycklar på kroken i hallen igen. Blev lite tomt ett tag, fast mest inuti, men det tomma gick över och jag föll i sömn. Skönt! Känner mig lite piggare och gladare nu iallafall, alltid nått! Ska mysa med kidsen extra mycket ikväll, och så kanske jag släpar ner lite julpynt från vinden för att skingra vissa tankar. Man gör vad man kan, och det man kan ska man göra med stolthet! Jag är ju faktiskt bara människa, som för det mesta gör mitt bästa, både för migsjälv och andra, det råkar bara vara så att jag går lite vilse ibland och fastnar i gamla minnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0