FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Badat barnen, läxläsning, tandborstning,nattning, plockat, fixat...

och endå känns det som om inget är gjort,
har inte vikt den rena tvätten, bäddade inte sängen imorse,
borde dammsugit å skurat golvet i köket...
en tuff dag idag med andra ord!
Men såklart har jag ju sovit en hel del, suttit lite vid datorn, men det är ett måste,
annars kommer jag bli kocko på riktigt typ,
sååå skönt och avkopplande att lixom bara koppla bort allt omkring ibland.
 Har nyss nattat killarna, sitter med Vanessa nu å chattar men varsin dator...



men vi ska kika lite i mina gamla scrapböcker tillsammans innan hon ska sova.

       

hon har läst sin läsläxa idag efter lite tjat från mig,
men tror hon är rätt nöjd då den är gjord.

Hon läser jättebra nu, gullungen min!


Innan läggdags fick de bada alla 3, det var på tiden!
De började bli smutsgrisar nämligen.

         
"-Det killas!!"
tycker Vilgot

Jag lyckades tappa heeela påsen med badsaltet i vattnet till barnens förtjusning!
Inget ont som inte har nått gott med sig va? ;-)



Rena å fina är de nu, och LUKTAR väldigt väldigt gott alla 3!




Glitter Graphics





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0