FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bakat pepparkakor...

Först lunch...
sen blev det pepparkaksbak!
Vi lyssnade på julmusik och tände ljus.. mysigt!
(Ja med persiennerna nerdragna..utanför fönstret är det ingen julstämning direkt!)
Här kommer lite bilder,
från lunchen och pepparkaksbaket.

LEKA MED MATEN ÄR NYTTIGT!



     

"-Kolla mamma, en PIERCING!!"
säger Vanessa och de andra hakar snabbt på trenden.

Jag använde mig utav den där grejen man kärnar ur äpplen med,
till grönsakerna, det blev en hit, enkelt att göra oxå dessutom!


P  E  P  P  A  R  K  A  K  S  B  A  K  !



 (kolla in Vilgot med kaveln! Duracell efter mamma eller? ;-)

     

Degen är GODAST!!!


(lägger du märke till playboykaninen till vänster i bilden?
nått jag böjde till utav en annan pepparkaksform förra julen,
inte världens snyggaste direkt...
men blev snabbt en favorit hos barnen!)



Nu sitter de och klipper å ritar biljetter till kvällens
Dansshow  de ska ha...

Den börjar då Pappa Magnus kommer för att hämta Vilgot,
dansuppvisning och pepparkakor står på programmet!

Sen blir det nog lite lugnare här ikväll... med en vilding mindre!
Vilgot har pratat hela dagen om att han ska
"åka strax"..
han längtar efter att få vara lite själv med pappa,
och Vilder behöver få lite "egen" uppmärksamhet av mig...
 
Vilgot tar som bekant en hel del tid och plats.
Ja, det gör de alla 3...
men svårt för mig att vara alla 3 till lags samtidigt!

Syskonkärlek...
Hrrmmm, jisses vilket diskuterande och tävlande hela tiden.

Men ibland så tränger solen fram genom molnen även här,
och de är hur gulliga och snälla somhelst emot varandra.
DÅ njuter jag!

Vanessa och Vilder leker så himla fint då de väl är sams,
och ikväll ska de få
sova i riddarborgen!
(ja om de inte blir osams igen då...)
för närvarande är showen tydligen inställd pga bristande
samarbetsförmåga ang koreografin
enligt Vanessa som för övrigt har låst in sig på toa...
men det hinner nog ändras igen.. eller? 
UNGAR!!!

Nu är jag är SJUKT trött... kommer ligga däckad i soffan
och bara slappa hela kvällen tror jag.
Skönt!

Kan behöva lite vila... :-)






Kommentarer
Postat av: gonzo

sidan är bra, tycker att leopard bakgrunden får mig att bli yr, annars så är den ok

puss puss :)

2009-11-10 @ 21:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0