FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hade tjuvar här inatt... och sen lite om en GURKA

i min SÄNG!!
(Ja alltså inte gurkan... den kommer längre ner...)
 utan otäcka hemska TÄCKE-TJUVAR!!

Vanessa och Vilder fick sova i min säng inatt,
mysigt för dem, (ja och mig såklart)
då jag varit ifrån dem några nätter...
Jag la mig ytterst, Vanessa i mitten och Vilder ville oxå ligga längst ut
fast på andra sidan.
Yes, INGET bråk om sängplatser iallafall!!
Summa summarum... vaknade flera gånger inatt
UTAN täcke!
Drog tillbaka men vaknade likförbannat en kort stund senare
av att jag frös.
Tänkte att f*n, täcket är ju ett STORT täcke, borde räcka gott och väl till alla!
Men vaknade sen (efter ca 3 timmars sömn) av larmet på mobilen 5.45.
Då jag å Vanessa smög upp såg jag att Vilder var den skyldige!
Han hade typ hälften av täcket på sig... å andra hälften på golvet nedanför.
Ja Vanessa var minsann medskyldig
då hon sa att hon svettades och sparkade av sig täcket dessutom!

Nu sitter jag å Vanessa med levande ljus i vardagsrummet och dricker chailatte.
GOTT!!
Vilder... ja han sover som en liten gris...
Han ska få vara hemma med mig idag å mysa, Vilgot är med sin pappa.
Så det blir nog en ganska lugn dag idag!

Vilder har fått välja vad han ville göra med sin egna tid med mamma,
svaret kom snabbt;

BAKA PEPPARKAKOR!!!

Så senare idag blir det pepparkaksbak.

 

Lägger in lite bilder på en GURKA här nedan...

som blev en favorit, gillar som sagt att leka med mat här hemma!



såhär gjorde jag;

 

skalade gurkan, sen använde jag en sån som ni ser på bilden...
kärnade ur mitten lixom, (från 2 olika håll beroende på gurkbitens längd)
å sen trädde jag på ringarna.
Ska mixa med morot nästa gång, de var slut hemma.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0