FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag ska jag få komma hem!!!

Hade nyss läkarsamtal,
de frågade vad jag kände och jag sa att jag ville hem såklart,
men samtidigt var lite orolig att det skulle bli för mkt på en gång,
så vi bestämde att jag skulle på "permission"
över natten och komma tillbaka hit imorrn igen.

Viktigt att skynda långsamt...
och 3 små barn LÅTER ju som bekant en hel del
och jag ska undvika att bli stressad alltför mkt.





Diagnos..
har jag frågat efter,
men jag har inget självskadebeteende så det lutar väldigt mkt åt
bl a posttraumatisk stress,
och att det blir för mkt helt enkelt vissa perioder i mitt liv
då jag blir påmind om tråkiga saker speciellt.
Och då streesnivån är för hög är jag extra känslig,
kan vara allt från för höga ljud, röster, och plötsliga rörelser.
Bär ju trots allt på en ganska tung ryggsäck!
Fast bara ibland--- beror mkt på hur jag mår i övrigt just då.
 Så kort och gott kan man väl säga att jag är lite ömtålig.
Särskilt nu.
Sen har jag ibland otroligt med överskottsenergi då jag gör massor och orkar mer än normalt.
Jag är en bergochdalbana med andra ord.
Durecellkanin med blackout ibland.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0