FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite egen tid... och bajskorv i skallen

nu sover alla utom jag här. Idag har vi hunnit med pepparkaksbak utan större problem,
förrutom att Vilgot glatt påpekade att;
"-Pepparkaksdegen ser ut som BAJS!!!"
varav Vilder surnar till och talar om att man inte får säga svärord...
å sen blir det en liten diskussion om vad som är svärord och inte..
Bajskorv... ja det är ju inte svärord direkt... men kanske inget man pratar om när man bakar eller äter? :O

De har bläddrat å kryssat sönder leksakskatalogerna å Vilder och Vanessa har skrivit sina önskelistor.
Vilgot ville inte önska sig nått sa han då jag skulle hjälpa honom men sin
-"Jaha, varför då"? undrade jag såklart
"-Jag vill inte att tomten ska komma, jag är RÄDD för honom!"

Så jag har försäkrat honom om att tomten kommer på natten då de sover och lägger klapparna under granen, så han slipper ha ångest då det närmar sig jul för att träffa den läskiga saken! Stackarn! ;p

Sen ville Vilder har disco i vardagsrummet, perfekt tänkte jag, då dansar de å blir ännu tröttare å somnar fortare (har ju läst nånstans att barn som aktiverar sig på kvällen precis innan läggdags somnar bättre).. men tji fick jag!

 

 

Men iallafall.. då det var dags att sova.. så var Vilder skitsur på mig för att han inte fick vara uppe..
och låg å kallade mig för "bajskorv" heeeela kvällen! (tog en timma innan de somnade ikväll)
Så ordet "bajskorv" ekar i skallen fortfarande...

Torskade i chinachack mot Vanessa sen och fixade bakgrunden på hennes blogg innan hon skulle i säng.

Ska försöka komma i säng tidigt ikväll, fast det säger jag typ varje kväll men blir aldrig så.
Fy på mig, dålig diciplin!! Måste göra mina hemuppgifter oxå från den lilla "kursen" jag går, sen sortera räkningarna och ta tag i alla tvätt som samlats på hög då jag varit borta.

Hoppas på överskottsenergi imorrn iallafall så jag får en massa gjort!
Fick iallafall iväg Vanessas beställning av jultidningarna i tid!

Längtar till på fredag... BARNBIDRAG!! ;p Ska åka med Mica då för lite shopping förhoppningsvis!

För tillfället ekar det i kassan typ.. :thumbdown:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0