FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lördag morgon 7/11

Klockan 8 blev jag väckt av solstrålarna...
ja inga utanför fönstret utan mina egna här hemma,
utanför regnar det massor, men det är mysigt tycker jag,
älskar regn, och oväder i allmänhet.
(ja det är så mysigt att sitta inomhus ju!)
Jag skulle säkert passa på kåken.. hahaha!
men måste erkänna att jag gärna hade sovit bra mycket längre....

Vanessa ligger i soffan och Vilgot är som vanligt hungrig på morgonen,
så han satte sig med mig i köket med tända ljus och åt sin skål med mjölk och flingor.




Höll på att bli ett utbrott från hans sida...
för jag hällde tydligen upp kanelen FEL.
Men det gick över snabbt... för han kom på bättre tankar,
som att gå på toa och SKITA.
(ja intresseklubben, anteckna... säkert skitintressant;-))

Sen var han iallafall en glad skit igen.

Han satt och räknade stolarna i köket, vi har 6 st...
och sen sa han bekymrat;
"-Oj mamma, tänk om 3 stolar går sönder...
då kan inte Vanessa eller Vilder sitta här!"

Ja söta funderingar de har de små liven!

Nu sitter pojkarna och ritar och klipper och viker flygplan,
(läs retas och Vilder surar över att planen inte flyger som de ska
och att mamma inte viker som fröknarna på dagis)

Givetvis är Vilgot en papegoja och härmar
allt jag säger till Vilder
i EXAKT samma tonfall...
irriterande och gör inte saken bättre precis!!
"-Du är en KOCKONÖT"
säger Vilder till Vilgot
och så är cirkusen igång...
igen!!

Vanessa ligger och drar sig i soffan framför tv:n en stund till...
hon brukar vilja äta frukost senare, precis som Vilder.

Själv dricker jag såklart kaffe med hälften mjölk.
Givetvis pulverkaffe, för jag gillar det svagt...
äckligt med starkt kaffe så tungan typ rullar ihop sig i munnen!



Hemma hos mamma brukar jag få späda ut kaffet
med mer än hälften vatten typ,
och sen halva koppen med mjölk.
SÅ starkt är kaffet där!
Så pulverkaffe tycker jag är mkt smidigare!!


Nä nu ska jag ta och steka och koka ägg till maffian här,
så de blir mätta och belåtna.

Senare idag blir det pepparkaksbak har jag lovat...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0