FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mamma, är det OK om jag svär?

Frågade mig Vilder nyss...
Hmm, ja vadårå? undrade jag.

(Ja det var lixom gulligt att han frågade OM det var OK att svära tyckte jag...)

Han rynkade sina ögon och såg arg ut och utbrister;

"-McDonalds är JÄVEL, riktigt jätte JÄVEL FAAN!!
 på riktigt!!
"Jasså varför då?" undrade jag såklart.
"-När jag spillde åkte faktiskt de där kycklingarna UR
 paketet.. den gula dörren öppnade sig bara där bak å de åkte ut...

(dörren=förpackningen/botten på Happy Mealboxen)
Dom e JÄTTEJÄVEL!!!
Jag vill inte gå till MCDonals mer å äta mat..för dom e JÄTTEdåliga,
JÄTTEJÄVEL!!"




Ja det var ord och inga visor det!

Vilka bekymmer lixom... blev nästan avis!


Ja som bekant så försöker vi att låta bli att svära så mkt hemma...
har ju bytt ut vissa "olämpliga" ord mot
FISKSOPPA

(jag svär som en borstbindare ibland och har märkt att barnen tagit efter)


Och idag då Vilgot av nån okänd anledning blev sur på mig
så hörde jag hur han vräkte ur sig;

"-FISKSOPPA!!"
och blängde argt på mig

Gissa om jag fick bråttom därifrån för att hålla mig för skratt??!!

Duktig pojke!!





Kommentarer
Postat av: Natasha Roxy

ja, visst får du det:)!

2009-11-12 @ 13:06:20
URL: http://crazydoll.blogg.se/
Postat av: Karen

Hahaha, Din ide var ju bra :-D

vi började med en svärburk här hemma. Om man svär får man lägg i pengar och Zeb en leksak. Det vill han ju självklart inte så samma dag var det slut på hans svärande men pappa forsätter och vem är först att påpeka och säga till om att han ska lägga pengar? Svärpolisen Zeb :-)



karenz.blogg.se

2009-11-13 @ 10:36:45
URL: http://karenz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0