FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Man måste inte alltid vara så jävla "duktig"!



Sitter i soffan med grabbarna och kollar på film, Robotar.
Vanessa har nyss gått till skolan och jag dricker min kaffe.
Blir påklädning snart för pojkarna här, och sen till dagis.
Har fått tillbaka den jävla klådan så nu fick jag påbörja ännu en kortisonkur
SUCK!

Ska ta det så lugnt som jag kan idag medans de är på dagis,
känner att min kropp behöver lite lugn och ro, så skönt faktiskt att få lyssna på SIG SJÄLV för en gångs skull.
Slippa iallafall några av alla "måsten"
Och så har jag kommit fram till att jag inte måste vara
SÅ JÄVLA DUKTIG hela tiden...
att jag faktiskt får lov att duga precis som jag är.
"HELLRE HATAD FÖR DEN JAG ÄR, ÄN ÄLSKAD FÖR DEN JAG INTE ÄR" helt enkelt.
Eller ja, inte så enkelt kanske alla gånger, men det måste få vara så.

För att orka vara en bra och lycklig människa måste man vara rädd om sig själv.

Kloka ord såhär på morgonen!

*kors i taket*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0