FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Stackars Vilgot..

(hmmm, läs mellan raderna nu, stackars MIG!!)





 Ok, vi tar det från början,
min säng är inte särskilt stor,
140,
duger GOTT åt mig och nån enstaka unge då och då,
men inatt, då Vilder redan sov där,
OCH Vanessa som oxå ville somna i min säng,
så kommer VILGOT in till mig runt 3-tiden.
Fine so far,
klart kidsen alltid är välkomna att sova med mig i min säng
om de har lust bara eller drömt nått otäckt
men inatt så hade Vilgot en hel del
KRAV;
"JAG ÄLSKAR MIN PAPPA JAG VILL HAAAAA HONOM HAN SKA KOMMA NUUUUUU!!!"
grät han hysteriskt och jag försökte trösta så gott det gick,
det slutade med att han fick ringa pappa
(som befinner sig typ 5 timmar med bil från oss)
efter mkt gråt och bedjande i ca en timmes tid,
inget funkade som tröst.
(kl 4 på morgonen!)
som tur var så svarade pappa iallafall.
(ja kalla mig curlingmorsa men annars hade han väckt hela kvarteret och han var så fruktansvärt ledsen)

Men han var inte nöjd minsann,
det var TRÅNGT i min säng..
ja tacka f*n för det tänkte jag då vi trängdes där alla 4
å Vilder sover gärna på bredden typ...

Det är rätt kallt ivårt hus, särskilt på nätter och då det är kallt ute,
det drar lite från fönstret så vi andra sover gärna UNDER täcket
men inte Vilgot,
såklart.
Han gnällde över att jag bäddade ner honom UNDER täcket,
och sparkade argt av sig det trots att benen var kalla.
Men han ville inte ligga längst ut...
vilket underlättar om han inte ska ha nått täcke.

Så jag frös... eftersom jag fick ligga längst ut,
med ena benet och armen i golvet som stöd för att inte trilla ur sängen.
Sen efter att ha sovit
(läs sparkat av täcket och bökat å stökat)
så ville han gå ner å lägga sig med mig i soffan.
Det gjorde vi då jag var rädd att de andra skulle bli väckta.
Väl nere i soffan slocknar han som en gris efter en kort stund,
och jag ser att klockan är 5.30....
Så gissa om jag är trött idag då jag skulle upp kl 5.45???

Och gissa vem som sover TUNGT nu?

Haha ja INTE är det jag!

Sitter i soffan med en nyvaken Vilder som kollar på Robotar och dricker oboy.
Själv är jag inne på mitt andra glas kaffe,
och grämer mig över att mjölken nu är slut...

Vanessa är redan på väg till skolan, min duktiga lilla tjej,
blev en lite stressig morgon för henne då hennes mobil inte ringde då den skulle.
Men jag fixade snabbt iordning hennes frukost medans hon klädde sig klar
så det gick oväntat smidigt endå,
min kloka tjej lägger nämligen fram kläder dagen innan och packar även gympapåsen själv.

 

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0