FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon

Har inte tagit reda på om jag är trött eller inte, sov jättekonstigt i natt. Hade lite svårt att somna och sen då jag äntligen somnade vaknade jag av att Vilder skrek som en stucken gris nerifrån köket, så jag sprang ner, han hade drömt så jag bar upp honom till mig.

Sen då jag äntligen lyckades somna igen så kom Vilgot in, och sen låg jag vaken en stund till och bara låg och lyssnade på hans andetag och små snarkningar och funderade massor över livet och döden och tänkte på farfar.. tror jag somnade strax efter 4!



Men nu är jag påklädd och redo för att ge mig iväg med bussen idag, det snöar ute så jag får vända upp och ner på ena säcken jag packade häromdagen för att komma åt vinterjackan, jag hatar att frysa!

Idag ska grabbarna hem till några kompisar direkt efter dagis, så jag ska hämta dem där senare, skönt för både dem och mig! Sen är dagen rätt busy för Vanessas del, både samtal i skolan och extra dans inför uppvisningen i maj.

Här är en bild på Vilder då han sov under bordet i köket.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0