FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Inatt sov jag ganska ordentligt, så skönt.

Men inte utan hjälp dessvärre, tog 2 imovane med en timmes mellanrum för att lyckas, men jag började tidigt, tog första redan kvart i 7, sen en till kvart i 8, så då klockan var 9 gick vi och la oss tillsammans i min säng, jag, Vanessa och Vilder.
(Imovane är en insomningstablett som ska verka inom 30 min efter att man tagit dem, men för min del funkar de inte alls då jag är för uppstressad eller mår dåligt så som jag gjorde igår)

Jag somnade efter ca 10 min efter att vi lagt oss iallafall, skönt! Var en jobbig dag för mig igår.
Vilgot slocknade tidigare, redan kl halv 7. Inga jobbiga drömmar har jag haft heller!

Nu har Vanessa gått till skolan och jag sítter och dricker te, mjölken är slut så jag måste ta mig iväg och handla idag. Måste fylla på det mesta som är slut här hemma. Hatar att behöva handla massor utan bil, och inte ens en cykel med rejäl cykelkorg har jag heller.

Sen ska jag städa lite, vi får ju gäster idag. Men det får bli vardagsrum, kök och hall som får stå för fokus av städningen, resten tar jag imorrn. Mitt rum stänger jag bara dörren till, och ungarnas rum lär de röja i, så det tar jag inte idag, vorde ju lite korkat.

Vilder sover fortfarande, men han får sova en stund till, de ska ju inte vara på dagis förrän kl 8.45.

Jag är trött och seg, ska ta det lugnt tills jag lämnar barnen, sen ta en dusch och börja plocka lite här. Jag måste verkligen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0