FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite trött

Igår var det fullt upp från morgon till kväll, men trevligt!

Blev en sväng till Ikea oxå, givetvis köpte jag inte det jag kom på att jag BORDE ha köpt då jag kom hem sen, men iallafall så köpte jag ÄNTLIGEN krukorna jag tänkt att köpa sååå länge. Så ingen större fara skedd. Tack Mark, det var trevligt. 

Lyckades få i mig lite MAT igår oxå, riktigt härligt.

Vanessa ringde från en klasskompis och ville sova över, så det fick hon.

Vips, så blev det bara 2 ungar kvar. Eller 1 upptäckte jag sen, Vilgot hade somnat i soffan. Så jag och Vilder spelade kort en stund och kollade på Toy Story 2 som kom i brevlådan igår, sen la jag pojkarna i min säng, och somnade... jag med. ganska snabbt. Typ däckade.

Trodde dock jag skulle få liiite sovmorgon idag,
Det är ju bara Vanessa som vill gå upp 5.45, och hon var inte hemma. Men Vilgot vaknade, inte från sin bästa sida, utan från sin mest speedade sida.
 

Han borde söka jobb som personlig väckarklocka, ingen snooze där dock! Men UPP Kommer man. Innan han ens vaknar så reser han sig upp och säger med hög och klar röst:

-GÅ UPP MAMMA DET ÄR MORGON, GÅ UPP, GÅ UPP, GÅ UPP!!!!!!

-Mmmm.. snart... kom, lägg dig en stund först, klockan är bara 6. försöker jag... för jag är såå trött.

-NEJ DU ÄR DUM, JAG VILL GÅ NER! NU TÄNKER JAG GÅÅÅ OCH ALDRIG MER KOMMA TILLBAKA!!!

jag försöker igen;

-Sluta Vilgot, antingen får du gå ner själv eller kolla på tv här, jag sa ju snart. jag måste få vakna ordentligt först! Sätt på tv:n här och ligg i sängen och titta en stund.
jag sätter på tv:n och bläddar igenom diverse barnkanaler åt honom.

-DET FINNS INTE NICKELODEON HÄR! konstaterar han nöjd och avgör;

-NU MÅSTE VI GÅ NER. NUUU!


Jag tänkte, går jag ner nu så får jag iallafall ligga och vila i soffan en stund, ligger jag kvar kommer han tjata öronen av mig. Öronen valde jag att behålla.



Så jag tog med mig nallen som är världens bästa kudde typ,
 och tänkte lägga mig i soffan medans han kollar på film här... (Nickelodeon glömde han bort) Men då vaknade även Vilder, så nu sitter de nerbäddade båda 2 och kollar på filmen.


Innan han ens hinner sätta sig i soffan kommer nästa beställning;
-JAG ÄR HUNGRIG, VILL HA EN SMÖRGÅS.

Jag ifrågasatte hans sätt att säga det på så sen lät det lite annorlunda, nån måtta får det ju vara;

-Snälla sööööta bästaste mamma, kaaaan jag få en smörgås tack?

Ja, det fick han, så i 89 minuter lär de sitta tysta och stilla. Rätt ok.


Jag tog den den lilla soffan och hämtade kaffe och satte på datorn. Sova får jag göra sen, eller nått.

Men det är FREDAG idag, sååå skönt!!!


Ska försöka komma iväg till läkaren idag, men är inte ett dugg sugen att sätta henne lite mot väggen som jag MÅSTE göra.

Och ifrågasätta en hel del. Jag är VÄRDELÖS på sånt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0