FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Segt

Har uträttat mina ärenden jag skulle göra, lämnat tillbaka skorna i city som blev fel och så följde jag med Lorencita till Täby en kortis. Nu står jag och förbereder en sommarpaj jag ska baka till henne, hennes man fyller år så hon bad mig baka en sån. Så den är på G här nu.

Ska till läkaren senare idag, det blir inte bättre, måste vara nått knas med bihålorna, känner ingen lukt eller smak, ont gör det oxå i ansiktet. Blä! Pallar inte vänta tills imorrn, har ju gått med det en vecka nästan nu. Om en stund kommer lilla damen hem från första skoldagen efter påsk.
Så skönt med normala rutiner igen. Gissar att Vilgot kommer somna väldigt tidigt ikväll, med tanke på att han klev upp redan kl 4! Ja om han inte somnat på dagis. Solen värmer skönt ute, vill bli frisk nu så att jag orkar vara ute och greja på tomten som ser ut som "hej-kom-och-hjälp-mig". Inget blir direkt gjort här hemma, känner mig lite halvrisig och hängig. Tvätthögen ska vi inte tala om, men rent är det iallafall.

Men hur är det man säger? "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete?"

Öser i mig te här, men det hjälper inte mycket, det enda som händer är att jag får springa på toa oftare. Tror att jag dessutom har snytit upp 2 rullar toapapper på 2 dygn! Borde ju vara tomt i trynet snart tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0