FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jobbigt

Hjärtat galloperar i hisnande fart nedför branten, men jag fattar inte varför det går så satans fort!

Det värker i bröstkorgen och gör mig alldeles matt och illa till mods.

Huvudvärken smyger sig på av ansträngningen att försöka få det dumma hjärtat att sakta ner lite. Hatar att stressen blommar upp så förbannat av en liten skitgrej och skrämmer skiten ur mig, sen tar det flera flera timmar innan den går över, alla ljud och ljus irriterar massor och det känns som det ekar inne i skallen.

Då jag kan går jag bara och lägger mig under täcket och blundar, och försöker stänga av alla ljud som ekar så gott det bara går. Minsta plötsliga ljud, allt från sms eller en knackning får hjärtat att rusa fortare och det spränger till i bröstkorgen och skrämmer skiten ur mig.

När ska jag bli av med det? Hatat att det våldgästar min kropp.


Nu känner jag mig mest tom och trött, men ganska mycket skönare det än det som var innan. Ska hälla i mig lite kaffe och sen måste jag ta itu med städningen här, blir irriterad bara då jag ser allt, hur ska jag orka? Blää!


Sen ska jag förmodligen stå och steka ett jättelass pannkakor till min underbara trio.

Eller om jag ska ta städningen imorrn istället och försöka komma ut i solen och friska luften lite?


Idag var det lite folk på kursen/terapin, och på torsdag blir det inget för det är stängt fick jag veta idag. Känner att jag har missat och kommit efter massor, ska försöka ta mig i kragen och göra alla läxor och uppgifter jag fått,
det ger otroligt mycket, ska bara försöka komma till ro så pass att jag kan ta in det jag läser och sen skriva och analysera det.

Måste få lite struktur på tillvaron, ska försöka sätta upp ett schema eller nått. Men det är inte det lättaste heller med 3 barn, det är mycket att stå i, och sen då de blir sjuka eller då jag blir sjuk så funkar det inte att planera direkt.. så då blir det som det blir.. och nu ligger jag efter en hel del med det mesta.
Och den stressen i sig gör mig bara ännu mer stressad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0