FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Blä vilken seeeeg dag

Vanessas utegångsförbud har gott oss alla på nerverna idag, inte förrän NU har hon lixom accepterat och gillat läget någorlunda.

Grabbarna leker ute för fullt med de andra barnen på gården och Vanessa kollar på film och pysslar lite.

Jag har SÅÅÅ tråkigt, har tvättat och dammsugit å rensat lite i lådor och skåp och diskuterat med en ruggigt envis Vanessa om vem som bestämmer här hemma, dvs JAG och BARA JAG.

Har varit pissdålig på att sätta gränser ibland,
jag är ju själv så impulsiv och ombytlig så att stå fast vid något så stenhårt som idag var riktigt påfrestande, hade blivit en lugn dag OM hon hade fått vara ute MEN... då skulle hon inte lära sig nått till nästa gång.

Och jag hoppas innerligt att det INTE blir någon nästa gång!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0