FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Efterlyser intressanta diskussioner!


http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article7557631.ab

Fy så mycket skit man läser från sk "fack" människor, läste på aftonbladet och satte nästan vinet i halsen! Läste om kvinnan, Eva Rusz,  som ger mannen i ett misshandelförhållande råd med att "stå ut" och att "våld föder våld" om han håller henner nere då hon slår...
Att ingen gång är ingen gång... osv... crap!!

Eh? Vänd på femman tack, kicka kärringen som ger sådana råd och får BETALT för det!

Hade det varit ombytta roller hade hon blivit rådd att lämna honom bums och anmäla honom!!!

Jävla sk feministskit!!


Visst, tjejer å killar är inte lika men vi har samma värde.  Vad ger den jävla bitchen för budskap?

Nä fan, kärlek och respekt till alla!

Antingen slår man tillbaka ordentligt och sen går,
eller så stannar man kvar och får vara medveten om att det förmodligen inte var sista smällen. Man har även möjlighet att anmäla, det beror ju lite på vilket värde man sätter på sig själv? That´s it.



Våld föder våld, jo, men våld föder även icke-våld.. same shit.

En del människor är mer benägna till att ta till knytnävarna än andra,
det handlar om hur mycket man har innanför pannbenet och vilken förmåga man har till att kommunicera.

Fråga dig själv, vill du leva med en människa som inte klarar en diskussion utan att ta till våld? DÄr kan vi snacka låg tröskel.

Bara DU kan sätta värdet på dig själv, ingen annan. Bara DU lägger ribban där andra får hoppa.


Jag säger som Grynet;

-Ta ingen SKIT!!





Kommentarer
Postat av: mica

Nja, jag vet inte im jag håller med dig där faktiskt. Alla vet ju att man inte ska slåss, det får man lära sig ända sedan man lärt sig gå men jag tycker inte att hon har nåt fel i det hon skriver, det är hans fru och det är inte tillåtet men jag anser att hennes svar på att han ska be henne söka hjälp är ett bra svar, och sen skriver hon ju också att annars blir det skilsmässa, som det troligen kommer bli om det inte ändrar sig. Är man gift och älskar en person gör man allt för att denna ska bli frisk, sen så måste det ha funnits en del från början, sånt exploderar bara inte helt plötsligt. Ne, tycker du kastar för mkt skit på damen i fråga som svara hnm. ;o)

2010-08-03 @ 18:17:51
URL: http://blackorchiid.blogg.se/
Postat av: Yoanna

Håller inte med dig alls... det är ungefär som om jag skulle haft kvar T efter hans misshandel av mig... Så fort det är en man som slår en kvinna blir denne rådd att lämna mannen bums. Alltid. Det kallas dubbelmoral så jag tycker damen i fråga snackar skit. ;-) Men alla kan ju inte tycka lika...

2010-08-03 @ 18:21:56
URL: http://www.yoannas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0