FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Måndagkväll

Har vilat så mycket jag kunnat idag, men öronen värker destå mer och halsen likaså, men känner mig liiite piggare. *peppar peppar* Blir nog ett besök hos doktorn imorrn om inte frossan försvinner... sen upptäcke jag nyss att jag fått blåsor och vita prickar i halsen.. Blääää :S

Vilgot kom hem rosig om kinderna, nöjd och glad, Vilder likaså. De har varit hos kompisar efter dagis och lekt, så jag kunde vila lite.

Misstänker att Vilgot håller på att bli sjuk... han ser så mosig ut, precis som han brukar innan han blir sjuk, ja se själva... men hoppas såklart att han vaknar på strålande humör och pigg å kry imorrn.



Dukade fram lite gott till barnen så de får somna i soffan ikväll, jag orkar inte greja mer än så...



Vilgot har redan däckat, bara Vilder och Vanessa kvar. Mina fina duktiga ungar, de är så otroligt omtänsksamma och gulliga mot varandra här hemma ibland, speciellt då nån är sjuk eller ledsen.

Men det är ju så, i nöden prövas vännen... Kan ju skryta om att jag har väldigt duktiga, empatiska omtänksamma och hjälpsamma barn då det verkligen gäller.


 Nu vill Vilder kramas lite här med mig i soffan, han är noga med att inte komma åt mitt onda ben som börjar skifta lite i färg...

Så jag säger godnatt för idag och hoppas på en god natts sömn och att jag mår bättre imorrn då jag vaknar.


Hatar att vara sjuk, har inte tid, massor att göra ju!! Det värsta är allt man ska ta igen sen då man väl blir frisk, disk, plocka, städa, tvätt osv... *urk*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0