FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu sova...

med mina fina kids. Vanessa och Vilder ligger i min säng, Vilgot som slocknade först bar jag upp till sin säng.

Vanessa ville ligga i min säng inatt, och självklart fick hon det, och då ville Vilder det oxå.

Antingen säger jag JA till alla eller NEJ till alla, ja iallafall då det gäller sovplatser. Att somna ledsen eller otrygg ska ingen få göra, oavsett ålder.

Kärlek och trygghet är det bästa man kan ge sina barn, och det vill jag tro att jag verkligen lyckats med iallafall, att få mina kids att känna sig värdefulla, trygga och älskade.

Jag är inte felfri eller världens bästa mamma, jag har fel och brister, men jag är medveten hela tiden, försöker göra det som blir dåligt bättre, lär och tar till mig, växer in i rollen i samma takt som barnen växer, vi är sammanflätade av kärlek och trygghet och de gånger allt rasat samman så har iallafall grunden funnits där.

Att vara förälder är ett livslångt lärande, en livslång resa. Den som slutar ta till sig och slutar att lära sig av sina fel och brister, det är ingen bra förälder.

Bästa oddsen för att göra saker rätt och på bästa sätt, är att få göra dem fel först. Det är ju så vi lär oss.

Oj vad jag svamlar... dags för mig att krypa ner bredvid mina älskade små.

Kram på er alla söta som tittar in här hos mig!♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0