FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyvaken

Slocknade rätt ordentligt igår, fast med sällskap utav diverse piller i kroppen, smärtstillande och sömngivande.

Sov utan att vakna en enda gång, ingen magknip alls och inga konstiga drömmar!

Mina supersnälla söta ungar väckte mig inte och lät mig sova, de gick upp tidigare och gjorde i ordning lite frukost till sig själva. Vilgot är med pappa sen i förrgår så det är ganska lugnt här hemma.


Men jag vaknade lite väl sent och hade svårt att komma upp, så Vilder fick jag ringa ledig från fritids idag, vågade inte chansa å stressa dit till 12.


Men han blev nöjd, får han leka med Vanessa och Kristian hela dagen. Vilder och Vilgot är enormt förtjusta i grannen Lottas son Kristian, han är som en bror för dem, och de kallar honom numera för "brorsan".

-Visst kan man säga att Kristian är som en bror mamma? frågar de ofta.

Självklart, det är i själ och hjärta sånt sitter, inte i blodet anser jag. :)



Jag dricker kaffe och käkar mjölk å flingor, ställde mig på vågen nyss å har gått ner 2 kg sen i förrgår.

Krampade nog bort en del kilon igår! ;p

Solen skiner idag, ska jag kanske lägga mig i solen en stund?
Hmm, måste dammsuga oxå, sand överallt här och i köket har det börja växa ett berg med disk igen. Likaså ren tvätt som måste sorteras och slängas in i garderober. Så fort man inte håller efter så blir det stökigt, går inte att ligga på latsidan här inte, och har man varit sjuk ett par dagar så han man verkligen att göra sen.

Imorrn ska jag jobba och på förmiddagen ska Vilgot till läkaren, har begärt remiss för en ordentlig hörselkontroll till honom, för att utesluta att det är hörseln det är fel på då han vägrar lyssna ibland, misstänker starkt att han har nån bokstav eller fler nämligen... världens gulligaste unge oftast, men ibland så skär det sig ordentligt i konflikter och han får svårt att hantera sina känslor. Ja mamma upp i dagen kan man säga. Fast jag hör ju dåligt, oxå.


Här är en typiskt blid på Vilgot!!


Jag funderade på att börja plugga nu till hösten, men tror jag tar mig vatten över huvudet om jag ska börja plugga heltid helt plötsligt. Så jag satsar på att arbetsträna hela hösten, öka i tid sakta men säkert och sen ev börja plugga efter jul istället.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0