FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Service?

Idag blev jag uppringd från ett skyddat nr, brukar inte svara på skyddat nr men gjorde det endå eftersom jag väntade samtal från nån just då.

Lite förvånad blev jag då det var från Vårdguiden, som frågade hur jag mådde???

-Jo, det är rätt bra med mig.... (funderar på vad de kan vilja mig?)

-Jo du ringde för några dagar sen och hade bränt dig i munnen, stämmer det och hur känns det nu?

-Eh, javisst ja, jo, det stämmer, det känns lite bättre tack.

-Var det varm mat du hade bränt dig på?

-Eh... *pinsamt* Nä, jag brände mig på en brinnande tändsticka som brann i min mun 5 sek, personligt rekord, men jo, det var dumt, ett litet partytrick bara som gick snett.

-OJ, ja då kan jag tänka mig att det blev en rejäl brännskada, det måste göra fruktansvärt ont.

-Jo, ont gjorde det, men nu känns det bättre iallafall, så länge jag avstår från varm mat och sådant som är hårdtuggat. Sen läspar jag lite men det är för att det gör ont då tungan möter gommen, men det är ju helt klart bättre nu än innan.

-Ok, tack, då vet jag. Bara att höra av dig om det blir sämre.

-Tack, hej då.





Blev lite paff, men antar att de gjorde nån slags sifo-undersökning om man var nöjd med mottagandet man fick då man ringde, för hon frågade oxå om jag hade följt råden de gav och om jag var nöjd med mottagandet av mitt samtal.


Typ såhär...(film från första gången jag testar det, men den gången brände jag mig inte...)







Don´t try this at home!! ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0