FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vanessa och Vilgot hemma..

Bara Vilder som saknas, han ville stanna kvar på fritids och åka hem med Zacke och Anton å deras mamma som han brukar på tisdagar och torsdagar. Vanessa hade tråkigt så hon gick hem tidigare och så hämtade hon Vilgot på dagis åt mig. Gullungen!

Vilgot är en riktig busunge... han har bl a bytt skåp på dagis, tagit bort lapp med kort å och allt och satt upp det på ett annat ställe... tyckte det var lite konstigt igår då hans "vanliga" skåp var alldeles tomt...  men nu fattar jag ju varför, allt hade han lagt i ett annat skåp som han antagligen tyckte var bättre.

Fick min tidning idag, prenumererar på Allt i hemmet, älskar inredningstidningar!!!!

Sen blir man mer taggad till att städa å göra fint hemma då man kikat lite och fått inspiration, så imorrn hoppas jag att jag orkar städa å greja efter läkarbesöket kl 9.

Sen ska alla jultidningar Vanessa sålt hämtas, fick sms idag att de fanns att hämta nu, det var på tiden att de kom!

Mår lite bättre nu, blev ingen vila men jag städade lite och rengjorde mössens bur å lite annat nödvändigt.


Då jag var på terapin idag så smet jag in lite snabbt i en djuraffär efteråt innan jag åkte hem, såg en såååå söt lekplats/lekpark för möss!! Med koja, rutchkana å allt sånt, såg ut som en för barn typ fast i miniatyr.

Hade dessvärre inga pengar, men ska köpa den så fort jag har det, blir en perfekt julklapp till Vilgot å hans små möss. Eller musar, som han säger.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0