FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Att veta NÄR man ska sluta...

har aldrig riktigt varit min grej. Fastnade i den dumma tavlan.. felen blev större och större, jag blev mer och mer irriterad och målade slarvigare och slarvigare.. och ja.. ni kan ju gissa hur det gick. Jag VET att det inte blir bättre om jag fortsätter JUST DÅ, endå KAN jag inte sluta.. det GÅR bara inte. Så med andra ord har jag lagt en massa tid, färg, ilska och energi på nått som bara blev misslyckat... jag kunde ju kanske städat eller nått istället?

Aja, jag släppte den tillslut.. och lämnade rummet. Har bänkat mig i soffan nu, för jag VET att om jag går förbi den dumma tavlan så åker penslarna fram och jag fortsätter.. ska gömma den nånstans så fort den torkat och sen ta fram den då jag är på ett bättre humör.

Jag har sjukt ont i överkroppen, ömmar i musklerna och i rygg och revben, vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det är någon slags träningsvärk sen jag sov på golvet. Har iallafall knaprat lite smärtstillande och antiflammatoriskt, och det känns liiite bättre efter det, men inte tillräckligt. Kanske blir bättre då jag vaknar imorrn. Hoppas. Har varit nog sjuk nu tycker jag!

Borde sova, men det är kallt i rummet och jag sitter under 2 mysiga filtar nerbäddad i soffan.. Orka resa på sig?

Förresten så kände jag mig ganska snygg då jag åkte till Täby för lunch... tog mig en powernap i soffan innan syrran kom och hämtade mig, och fick riktigt snygga sovmärken i ansiktet efter kudden.

Vadå AVSLÖJAD lixom??  ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0