FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

En jämförelse

Tänk dig en biograf med en massa filmer, skräck, komedi, 3-timmars tråk, action, drama osv att välja bland.. Du ska välja film och hittar tillslut en du gärna vill se. Du köper något gott, ser fram emot att titta på just denna film och bänkar dig bekvämt i stolen med förväntan. Tänk sen att i halva filmen, så stänger nån av/pausar. Mitt i lixom. Utan förvarning. Och sen då du vill fortsätta titta på filmen... så är det en annan film som börjar istället.. och så rullar det på, på samma sätt som innan. Kan ni tänka er så frustrerande det är?

Så funkar jag.. ungefär. Min hjärna. Grymt frustrerande att tappa fokus på det viset i längden. En massa intryck som ska smältas och blandas. Till en viss del funkar det, men blir såklart kaos i slutändan, eftersom filmerna aldrig får ett ordentligt slut. Inte konstigt att jag känner mig helt utmattad ibland och får panik. Då jag koncentrerar mig måste jag verkligen koncentrera mig för att koncentrera mig. E du med? Det tar lixom på krafterna ibland. Och på samma gång så flyter det på riktigt bra emellanåt. Men jag vet sällan innan hur det blir.

 


Kommentarer
Postat av: mica

Härlig förklaring :)

2010-02-05 @ 17:05:11
URL: http://blackorchiid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0