FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gratäng

Supergod gratäng av grytrester. Så enkelt och väldigt gott oxå dessutom.


Först kokar man en massa ris (om man inte redan har ris-rester) som man sen lägger i en ungnsform.


Sen tar du resterna av grytan och brer ut som ett täcke över riset.

Min gryta bestod utav fläskfilé, hackad rödlök och persilja, vitlöksenap, grädde och parmesanost å salt å peppar, sen hällde jag även på lite av en keldas tomatsoppa som jag hade i kylen, riktigt gott. 


Om det blir för lite vätska i grytan som du brett över riset så kan du hälla över mer vätska, typ grädde eller en passande färdig soppa (typ keldas) och sen på med en massa riven ost och in i ugnen tills allt får färg. Sjukt gott och superlätt!


Man kan även t ex blanda cremefraiche med paprika & chili, en burk med räkor och lite färdig soppa på burk, typ hummer eller skaldjur, sen bre ut över det kokta riset och på med en massa riven ost. GOTT! Jag brukar ha ugnen på runt 200 grader och låta den gratineras tills den får lagom med färg.

Jag är ingen rismänniska i allmänhet, men detta är supergott och väldigt enkelt att göra till många.


fast den ser lite äcklig ut på bilden tycker jag. Vill man vara nyttig kan man ju göra en sallad till. ;p

 

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0