FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Härlig kväll

Idag har det flytit på ganska bra... jag somnade i soffan en stund på dagen, blev sådär äckeltrött å less på domningarna som inte ger med sig, men det är nacken som krånglar..igen! Sen har jag handlat mat, nästan tomt i plånboken, men kyl och frys desto fullare, härligt!
Pojkarna hade sin kompis Christoffer här för lek och middag, sen då det var färdiglekt så blev det tandborstning innan de var alltför trötta.

Pojkarna somnade tidigt efter en mysig sagostund. Härligt, de slocknade redan kl 19! Ja, Vilgot slocknade strax innan, han brukar gå undan och lägga sig på mattan i vardagsrummet eller under bordet precis som en hund då han är trött. Lite knasigt men sött! Vilder valde fyra sagor, samma fyra som igår.. fattar inte varför ungar vill höra samma sak om och om igen!



Jag läste:
PANNKAKAN,

POJKEN SOM ÅT IKAPP MED TROLLET,


DE TRE BOCKARNA BRUSE och
 

TIGGARPOJKEN.






Tror jag slagit sagoläsningsrekord... att läsa saga är inte det roligaste tycker jag, har så svårt att sitta still å läsa nått som jag själv inte tycker är så intressant. Så jag är mycket nöjd med mig själv, en massa pluspoäng till mig!
Men jag gillar klassiska sagor med en viss poäng i, så tiggarpojken och pojken som åt ikapp med trollet är ganska trevliga sagor. Ja fast helst inte på repeat då. Ska försöka jaga tag på nån sagobok med HC Andersens sagor, de är riktigt bra. Har för mig att vi ska ha en här hemma.. men isåfall har den gömt sig väldigt väl, eller så är det mitt minne som felar. (eftersom jag aldrig felar så måste den ha gömt sig ;p)

Så nu har jag och Vanessa lite egen tjejtid.. sitter med tända ljus i köket framför varsin dator och dricker chaite. Ja det känns i halsen då man läser saga! ;-p Ja, vi chattar oxå såklart... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0