FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite utvilad.

Sov som en gris i soffan, men klarade mig utan sovmärken i ansiktet denna gång. Hämtade grabbarna på dagis och sen har de spelat wii och data sen de kom hem.. så det har varit lugnt och skönt för min del, har bakat tårtbotten till syrrans tårta och måste baka 2 ytterligare till ikväll, tur att jag är utvilad!

Somliga tycker att barn inte ska sitta framför datorn eller spela tv-spel.. jag anser tvärt om. De har ju varit på dagis hela dagen idag, kan vara väldigt skönt och bra för dem att få göra nått helt annat då de kommer hem. De tränar dessutom motoriken och hjärnan samtidigt. ;p

Sen behöver det ena inte utesluta det andra.. som sagt. Vissa dagar är de ute istället eller så gör de annat. Blir galen på prettopäron som bara tycker en massa strunt om barn då det kommer till användning utav datorer och tv-spel, sånna som bara låter sina kids springa ute i ur och skur även fast barnen inte vill.

Jag blev sugen på ost och skinkpaj till middag, men barnen ville ha köttbullar och makaroner så de har precis ätit det. Pajen är inte klar ännu, och då den är det så gissar jag att Vilgot kommer springandes och äter utav den han med, för han älskar den.

Imorrn ska jag göra tårtan, alltså fyllningen, sen på lördagmorgon ska den täckas och dekoreras. Det blir det roligaste momentet.

Min söta vän Mica
har lärt mig och kommer alltid med goda råd och tips, hon är sjukt duktig på att göra tårtor!! Ta en titt vettja!

Mina tårtor är inte alls lika snygga, men man kan ju inte vara bäst på allt. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0